Banner 980x90

Ziemeļvalstu neradžotās riepas pēc īpašībām līdzinās riepām ar radzēm

Lielai daļai Latvijas autovadītāju ziema ir intensīvs braukšanas laiks. Pārvietojoties no pilsētas uz laukiem, no pilsētas uz pilsētu un no vienas Eiropas valsts uz citu, cilvēki lauza galvu, kuras ziemas riepas izvēlēties. 

Dažās valstīs aizliegts braukt ar radžotajām riepām vai par braukšanu ar tām jāmaksā nodeva. Tomēr vēl arvien pastāv uzskats, ka ziemas apstākļos riepas bez radzēm nav tik efektīvas kā radžotās. Kuras galu galā izvēlēties? Goodyear Dunlop Nordic Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģiona produktu speciālists Ernests Čejausks autovadītājiem iesaka izvēlēties Ziemeļvalstīm paredzētās neradžotās ziemas riepas ar optimāli sabalansētajām īpašībām.

Tieši šīs riepas radīs apstākļus drošai braukšanai gan pa apsniguši vai apledojušu, gan pa slapju ceļu. Augsti vērtēta pērn un šogad Viena no riepām jau otro gadu ir izpelnījusies reputāciju kā produkts ar vislabāk sabalansētām īpašībām – uzņēmuma Goodyear riepa UltraGrip Ice 2 bez radzēm. E. Čejausks uzsver, ka pērn sešas pirmās vietas dažādu auto tematikas žurnālu testu rādītāju tabulās ieņēmusi riepa UltraGrip Ice 2, kas šogad ierindojusies piecās otrajās vietās.

Šo augsto vērtējumu riepai piešķīruši pasaulē iecienīti žurnāli, kas veikuši neradžoto riepu testēšanu: somu Tekniikan Maailma, norvēģu Motor (NAF), Aftonbladet Bil (internetā), zviedru Teknikens Värld. Krievijas žurnāls Za rulem šai riepai šogad piešķīra otro vietu kopējā riepu ar un bez radzēm kategorijā. "Riepu īpašībām jābūt piemērotām braukšanai dažādos apstākļos. Testi pierādījuši, ka UltraGrip Ice 2 ir vislabāk sabalansētā riepa ziemas apstākļiem, salīdzinot ar citām riepām. Citiem vārdiem sakot, atkārtoti apstiprināts – šai riepai nav vājo punktu nevienā kategorijā. Ne visās kategorijās tā bija labākā, taču kopvērtējums ir ļoti labs," saka Goodyear Dunlop Nordic speciālists.

Par ievērojamākajām UltraGrip Ice 2 riepas vērtējumu sasniegumiem E. Čejausks sauc slaveno somu un zviedru auto žurnālu Tekniikan Maailma un Teknikens Värld testu rezultātus. Saglabājusi labo vārdu Speciālisti šo riepu slavē par stabilitāti un klusumu, kā arī par faktu, ka, bremzējot uz slapja asfalta vai slapja sniega, autovadītāji var savaldīt un noturēt automašīnu daudz vieglāk. UltraGrip Ice 2 demonstrējusi optimālas īpašības pat īpaši zemā temperatūrā. "Otrā vieta testu tabulās ir ļoti augsts rādītājs. Jāatceras, ka pirmās un otrās vietas rezultāti nereti atšķiras vien par 1-2 punktiem. UltraGrip Ice 2 ir saglabājusi labas pozīcijas jau otro gadu," uzsver produktu eksperts. Tā nav nejaušība, ka produkts saukts par Ziemeļvalstīm piemērotu neradžoto riepu, apgalvo E. Čejausks,. Tās galvenā iezīme ir labas ekspluatācijas īpašības uz sniega un ledus. Svarīgākā riepas priekšrocība – tās efektivitāte uz sniega, ledus un uz slapja seguma, gan braucot taisni vai pagriezienā, gan bremzējot.

Turklāt uz sniega riepa darbojas tikpat labi kā riepa ar radzēm. Aktuālas Latvijas autovadītājiem ir UltraGrip Ice 2 īpašības uz slapja seguma. Riepas testētas arī Ziemeļvalstīs. To ražošanai izmantota ļoti elastīga gumija, kas ir efektīva ārkārtīgi zemā gaisa temperatūrā. Tieši tā piešķir riepām izcilību. Testējot tradicionāli, tika novērtētas ziemas apstākļos svarīgās īpašības, automašīnai ieskrienoties, bremzējot un vadot to. Minētās īpašības tika pārbaudītas dažādos ceļa seguma apstākļos: uz sniegota, apledojuša ceļa un uz slapja seguma. Bremzēšanas ceļš mērīts, ieskrienoties līdz konkrētam ātrumam uz atšķirīgām virsmām.

Uz ledus tika bremzēts no ātruma 50 km/h līdz pilnīgas apstāšanās brīdim. Uz sniega, slapja un sausa seguma tika bremzēts, kad sasniegti 80 km/h, līdz pilnīgas apstāšanās brīdim. Akvaplanēšanas testa laikā, braucot pāri lielai ūdens platībai, tika vērtēts, kā riepa izstumj zem tās esošo ūdeni un kad tā vairs nesavalda šo ūdeni un sāk slīdēt. Komforta testa laikā tika vērtēts riepas radītais troksnis. Papildus tika mērīta arī rites pretestība.

Ļauj autovadītājiem veikt izvēli Kā apgalvo E. Čejausks, UltraGrip Ice 2 vērtēta kā efektīvs starpvariants ziemas apstākļiem – efektivitātē tā pārspēj tā saucamās Eiropas ziemas riepas un noteiktos apstākļos pavisam nedaudz atpaliek no radžotajām riepām. "Tā ir optimāla izvēle, lai nodrošinātu drošu braukšanu ziemā. Kad uzliktas tādas riepas, var lieki nedomāt, kad tās derēs un kad ne, jo tās ir piemērotas dažādiem ziemas apstākļiem – gan salā, kad ir daudz sniega vai ceļu klāj ledus, gan atkusnī.

Lietojot Eiropas ziemas riepas, autovadītājs nevarēs justies tik mierīgs. Viņam nereti nāksies pielāgoties ceļam, samazināt ātrumu, lai negadītos kas nepatīkams," saka Goodyear Dunlop Nordic Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģiona produktu speciālists. UltraGrip Ice 2 riepa ir piemērota braukšanai Latvijas ziemas sezonas apstākļos, uzsver Ernests Čejausks. Latvijā ir atļauts lietot arī riepas ar radzēm – tās uz ledus ir efektīvākas. Daudzās Rietumeiropas valstīs riepas ar radzēm ir aizliegts lietot. UltraGrip Ice 2 der visiem autobraucējiem, kas brauc Latvijā ziemas apstākļos, apgalvo E. Čejausks. Tās noder arī pilsētā, kur patlaban iecienītas ir autostāvvietas, kurās jāiebrauc un no kurām jāizbrauc pa gana lielu slīpumu. Augstu novērtē zviedri un norvēģi Eksperts vērš uzmanību arī uz riepu ražotāju uzdevumiem. Pēc viņa domām, riepas katru gadu tiek pilnveidotas, taču šis process nav pārāk vienkāršs. "Riepu izveide ir fizikāla spēle. Pilnveidojot vienu īpašību, bieži cieš cita. Grūtākais – dabūt visu labo īpašību līdzsvaru. Agrāk Ziemeļvalstīm paredzēto no mīkstas gumijas izgatavoto riepu vājā vieta bija vadāmība, braucot pa slapju segumu. Problēmu atrisināja jaunās paaudzes riepas UltraGrip Ice 2. Testi parādīja, ka šīs riepas uz slapja seguma ir būtiski pilnveidotas," saka E. Čejausks.

Sabalansētās UltraGrip Ice 2 īpašības augstu vērtē Zviedrijas, Norvēģijas, kā arī Krievijas autovadītāji. Pārvarējusi priekšteču latiņu E. Čejausks atzīmē – katrs jauns produkts riepu tirgū saskaras ar nopietnu izaicinājumu: no jaunā produkta gaida vairāk nekā no produkta priekšteča. "Riepu dzīves cikls tirgū ir 4-5 gadi. Tātad otrajā gadā riepa tirgū vēl arvien tiek uzskatīta par salīdzinoši jaunu. Pērn tirgū ienākušajai UltraGrip Ice 2 riepai bija jāiztur zināms pārbaudījums. Tā sortimentā parādījās brīdī, kad tirgū augstu vērtējumu bija nopelnījusi UltraGrip Ice+. Līdzīgos gadījumos autovadītāju gaidas mēdz būt ļoti lielas. Zinot, ka 2010. gadā tirgū ienākusī UltraGrip Ice+ ir kvalitatīva, cilvēki sliecās pieprasīt to pašu. Viņiem vajadzēja pierādījumus, ka jaunā UltraGrip Ice 2 ir tikpat laba vai pat labāka," norāda speciālists.

Par šādiem UltraGrip Ice 2 kvalitātes un īpašību līdzsvara pierādījumiem kļuva labi testu rezultāti. Turklāt daudzi autovadītāji jauno riepu vērtēja kā veiksmīgu un pilnveidotu tās priekšteces UltraGrip Ice+ variantu. Tā nepievīla autovadītājus un attaisnoja viņu cerības. Pērn vadītāji, kas iegādājās šīs riepas, varēja pārliecināties, ka ražotājiem patiešām izdevies izgatavot vēl labāku riepu.

Par "Goodyear" "Goodyear" ir viens no lietākajiem riepu ražošanas uzņēmumiem pasaulē. Tajā strādā ap 67 tūkstošiem cilvēku un ražošana notiek 50 rūpnīcās, kas atrodas 22 pasaules valstīs. Uzņēmuma inovāciju centri Akronā (Ohaijo štats, ASV) un Kolmārbergā (Luksemburga) rada modernākos produktus un pakalpojumus, kas kļūst par jauniem riepu rūpniecības etaloniem. Vairāk informācijas var atrast interneta vietnē http://www.goodyear.eu/corporate.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)