Banner 980x90

Politiski represētie: ATD ignorē valdību un ļauj turpināt zagt

Publicitātes foto
Publicitātes foto

Politiski represētie ir viena no pasažieru grupām, kas starppilsētu autobusu un vilcienu pārvadājumos saņem braukšanas maksas atvieglojumus. Lai gan ar nākamā gada janvāri jāievieš MK noteikumi, kas paredz par braucienu norēķināties ar bezkontakta maksājumu karšu palīdzību, Autotransporta direkcija (ATD), kas ir atbildīga par noteikumu ieviešanu, pašlaik veic visas iespējamās darbības, lai to atliktu uz pusotru gadu. 

Ar šīs sistēmas palīdzību valsts plāno ietaupīt vairāk nekā piecus miljonus eiro gadā. Tā ir summa, ko valsts pašlaik pārmaksā, pārvadātājiem ne vienmēr pārlieku godprātīgi aizpildot atskaites, kā arī pasažieriem izmantojot nozaudētās represēto apliecības un viltotas invalīdu apliecības. Cik daudz nav dzirdētu stāstu, ka, piemēram, braucot no Rīgas uz Ogri, šoferis izsit biļeti līdz Daugavpilij, vai izsit vēl kādu lieku biļeti, ko uzreiz izmet miskastē.

Šo starpību kompensācijā no ATD iegūst pārvadātājs. Elektroniskas norēķinu sistēmas ir ieviestas daudzviet Eiropā. Latvija ir palikusi kā viens no pēdējiem bastioniem, kuru 21.gadsimts nav sasniedzis un elektroniskas norēķinu sistēmas, ar kuru palīdzību iegādāties biļeti un saņemt arī dažādas atvieglojumus, sabiedriskajā transportā praktiski nav pieejamas. Mums nav jāizgudro savs velosipēds, gluži vienkārši jāpalūkojas aiz valsts robežām.

Kā ATD, kas īstenībā ir tikai ierēdņi, var nepildīt MK noteikumus? Kādēļ Latvijā pastāv tāda ierēdņu patvaļa? Kādēļ jebkuru valdības pieņemtu lēmumu ierēdņu armija var iestūķēt atvilktnē un par to aizmirst? Valdībai un atbildīgajām ministrijām ir jākontrolē tās pieņemto lēmumu izpilde, taču ir skaidrs, ka tas nenotiek. ATD atkārtoti pauž, ka dažādas iestādes, kā arī pārvadātāji un bankas nav gatavas noteikumu ieviešanai. Tā gluži vienkārši nav patiesība. Šāda sistēma jau pilnvērtīgi funkcionē Jelgavā un Liepājā, tāpat arī PMLP dati par personām, kam atvieglojumi pienākas, ir pieejami, lai tas nebūtu šķērslis MK noteikumu Nr.153 ieviešanai. Arī Latvijā ir piemēri, kas skaidri apliecina gatavību sistēmu ieviest. Jelgavā un Liepāja jau kādu laiku par braucieniem iespējams norēķināties, izmantojot banku kartes.

Jelgavā iespējams norēķināties ar jebkuru VISA vai Mastercard karti, tāpat pašvaldība ar šo karšu starpniecību piešķir braukšanas maksas atvieglojumus Jelgavas skolēniem un pensionāriem. Šie piemēri skaidri apliecina, ka sistēmas ieviešana nav jāatliek. Arī LPRA valdē esam nonākuši līdz slēdzienam, ka pašlaik neredzam nekādus šķērsļus, lai MK Noteikumi Nr.153 netiktu ieviesti laikā. Visu šo gadu ATD ir vilcinājusies. Tā ir atklāti paudusi, ka vēlas atlikt noteikumu ieviešanu, iespējams tādēļ ilgstoši nav slēgusi līgumu ar bankām, kas tai piedāvājušas līgumprojektu, aktīvi meklējušas atbalstu savai pozīcijai. Politiski represētie sabiedriskā transporta pakalpojumus turpinās izmantot. Mēs brauksim tāpat, kā esam braukuši līdz šim.

Šis nav stāsts par mums. Šis ir stāsts par iespēju ietaupīt milzīgu naudas summu katru gadu, ar jaunās sistēmas ieviešanu pārtraucot zagšanu, pārtraucot neizdarību un ierēdņu patvaļu. Acīmredzot tas nav ATD interesēs.


Dagnija Liepiņa, Latvijas Politisko represēto apvienības (LPRA) priekšsēdētāja vietniece

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)