Banner 980x90

"Food Union" Ķīnā ražos "Kāruma" sieriņus no Latvijas biezpiena

Koncerns "Food Union" Ķīnas tirgū plāno startēt ar zīmola "Kārums" biezpiena sieriņiem, tos ražojot uz vietas, bet izmantojot no Latvijas atvestu biezpienu, otrdien, 22.martā, piena nozares attīstībai veltītā diskusijā informēja koncerna "Food Union" sastāvā esošā AS "Rīgas piena kombināts" valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs

Viņš sacīja, ka koncerna mērķis ir turpināt pērn sākto stratēģiju ar mērķi "Ķīnā investēt un arī nopelnīt".

Nākamais solis ir pašiem savu pārstrādes jaudu izveide Ķīnā.

"Plānojam izveidot ražotnes, kur tiks ražoti zīmola "Kārums" biezpiena sieriņi. No Latvijas uz Ķīnu vedīsim biezpienu, bet viss pārējais - sieriņu veidošana, formēšana, pārklāšana ar glazūru, notiks uz vietas Ķīnas ražotnē," norādīja Staņēvičs.

Viņš arī sacīja, ka uzņēmums Ķīnā startēs ar "Limbažu piens" zīmolu, kas tulkojumā nozīmējot "lielais baltais nams".

"Tas ir labs nosaukums, kas zināmā mērā norāda uz kvalitāti. Ķīnā ir paranoiskas bailes no vietējiem produktiem, līdz ar to ir liels pieprasījums pēc drošas, veselīgas un tīras pārtikas no Eiropas," sacīja Staņēvičs.

Viņš arī atzina - lai gan kopumā pirktspēja Ķīnā patlaban ir zema, to atsver lielais iedzīvotāju skaits. Turklāt Ķīnā valda ļoti liela cieņa pret bērniem un vecākās paaudzes cilvēkiem, līdz ar to šīm vecuma grupām tiek piedāvāts viss labākais, neskatoties uz cenu.

Patlaban Ķīnā strādā desmit "Food Union" darbinieki, turklāt zīmolu virzību tirgū vada uzņēmuma lielākais akcionārs Andrejs Beshmeļņickis,

"Viņš patlaban dzīvo Honkongā un vada šo procesu, attīstot Ķīnā "Food Union" biznesu," sacīja Staņēvičs.

"Food Union" startēja Ķīnas tirgū pērn, eksportējot saldējumu, kā arī sadarbībā ar kompāniju "Bright Food Group" un Šanhajas pašvaldības iestādēm atverot zīmolu "Ekselence" un "Nu Smoothie" "pop-up" tirdzniecības vietas. Šogad kompānija turpina apgūt Ķīnas tirgu ar krējuma saldējumu, zīmola "UHT" pienu un citiem produktiem.

"Food Union" centienus Ķīnā atbalsta uzņēmuma partneris "Bright Food Group". Tāpat būtisks atbalsts bija starpvaldību attiecības, kā ar darbs, ko paveica Latvijas un Ķīnas vēstniecības, Zemkopības ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra, atzīmē Staņēvičs.

Kā ziņots - lai diskutētu par piena pārstrādes nozares perspektīvām un uzņēmumu konkurētspēju pasaules tirgos, finanšu konsultāciju uzņēmums "Prudentia" un "Nasdaq Riga" šodien organizēja neformālu diskusiju.

Jau vēstīts, ka visā Eiropas Savienībā, tostarp Latvijā, vērojama piena pārprodukcija, kas radusies pēc kvotu sistēmas atcelšanas un Krievijas embargo noteikšanas. Latvijā iepirkuma cena samazinājās par 31% un ir vidēji 0,2196 eiro par kilogramu piena, kas ir zemākais rādītājs Eiropas Savienībā.

Svaigpiena cenas negatīvi ietekmē arī pārstrādes uzņēmumu nespēja rentabli realizēt produkciju un attiecīgi par svaigpienu maksāt vairāk. Kā norādījusi Konkurences padome (KP), nozarē būtiska nozīme ir eksportam - 2014.gadā 24% no saražotā svaigpiena tika izvests. Tā kā eksporta struktūrā dominē mazapstrādāti piena produkti, KP norāda uz nepieciešamību piena pārstrādātājiem vairāk specializēties nišas un augstākas pievienotās vērtības produktu ražošanā, kā arī intensīvāk apgūt jaunus eksporta tirgus.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)