Salacgrīvas ostas pārvaldnieks: Apstiprinot attīstības stratēģiju, parādām atvērtību investoriem

Rīga, 8.aug., LETA. Apstiprinot ostas pārbūves projektu un kopējo attīstības stratēģiju, osta parāda, ka ir atvērta investoru piedāvājumiem, aģentūrai LETA pauda Salacgrīvas ostas pārvaldnieks Ivo Īstenais.

Komentējot vakar Ministru kabineta (MK) atbalstīto Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūves projektu, Īstenais skaidroja, ka dokuments ir daļa no kopējās stratēģijas un pašlaik neparedz finansiālo segumu.

"Tas nenozīmē, ka uzreiz sāksies būvdarbi. Osta atrodas pilsētā, un tās attīstībai nevar iet uz iekšpusi, jāapgūst ūdens," klāstīja Īstenais, piebilstot, ka stratēģiskā dokumenta saskaņošana ar MK bija nepieciešama, jo attīstības plāni skar valsts iekšējos ūdeņus.

Apstiprinot stratēģiju, osta var parādīt savu ieinteresētību investoriem, jo arī viņiem būs skaidrs ostas piedāvājums, stāstīja ostas pārvaldnieks. Interese no potenciālajiem investoriem esot, taču pašlaik nevienu konkrētu uzņēmumu Īstenais neminēja. Viņš lēsa, ka ostai pat ar esošo infrastruktūru ir potenciāls jaunu koksnes kravu piesaistē, tāpat attīstoties varētu uzņemt vairāk granulu kravu, attīstīt ražotnes ostā.

"Tās gan noteikti nebūs ķīmiskās kravas, jo esam pilsētā. Turklāt te nav arī dzelzceļa," pauda ostas pārstāvis, piebilstot, ka ir izskanējusi arī ideja par gāzes pārsūknēšanas stacijas izbūvi Salacgrīvā.

Šogad ostā esot pieaudzis pārkrautās koksnes apjoms, arī šķeldu ar jūras transportu ved vairāk, īpaši uz Skandināviju. Grūti gan esot piesaistīt kravas no Igaunijas.

"Mūsu reģionā nav lielu ražotņu, tās ir 50-60 kilometru rādiusā ap Rīgu. Žēl, bet mūsu reģionā pagaidām neinvestē," būtisku attīstību kavējošu faktoru minēja Īstenais.

Jau vēstīts, ka MK otrdien atbalstīja Salacgrīvas ostas un priekšostas pārbūves projektu. Projekta ietvaros paredzēta ostas akvatorijas padziļināšana līdz septiņu metru atzīmei, jaunu sauszemes teritoriju būvēšanu uz ziemeļiem no Ziemeļu mola un uz dienvidiem no pašreizējā Dienvidu mola, jauna Dienvidu mola izbūve, divu piestātņu izbūve, kā arī krasta stiprinājumu izbūve.

Salacgrīvas ostas pārvalde ierosināja ostas pārbūvi, lai nodrošinātu Salacgrīvas ostas konkurētspējas palielināšanos, ostas ekonomiskā stāvokļa stabilizāciju, kā arī radītu priekšnoteikumus veiksmīgai ostas attīstībai nākotnē. Projekta īstenošanas rezultātā tiku iegūti divi jauni ostas izaugsmei nepieciešami moli - Ziemeļu mols un Dienvidu mols - ar drošiem pieslēgumiem krastam, padziļināts un paplašināts kuģu kanāls un akvatorija ar apgriešanās laukumu priekšostas akvatorijā, kā arī tas dod iespējas nākotnē izbūvēt divas papildu piestātnes ar tām piegulošiem kravu laukumiem, paplašinot sauszemes teritoriju priekšostas zonā.

Projekts arī paredz atvirzīt ostas saimnieciskās darbības zonu no dzīvojamā sektora.

Valdība uzdeva Satiksmes ministrijai līdz 2019.gada martam izstrādāt un iesniegt grozījumus noteikumi par Salacgrīvas ostas robežu noteikšanu, kas precizēs Salacgrīvas ostas robežas atbilstoši paredzētajām darbībām.