Banner 980x90

1.aprīlī sākas jauns elektroenerģijas tarifu gads

1.aprīlī tiek atjaunota Starta tarifa patēriņa uzskaite mājsaimniecībām, kas par pirmajām patērētajām 1200 kilovatstundām paredz norēķināties pēc samazinātās tarifa likmes jeb Starta tarifa, informē Ivita Bidere, AS "Latvenergo" Preses sekretāre.

Sākot elektroenerģijas uzskaiti ar 1.aprīli, pirmais norēķins pēc Starta tarifa likmes jāveic maijā, veicot apmaksu par patēriņu aprīlī. Klientiem ir iespēja pārbaudīt savu Starta tarifa patēriņa atlikumu e-latvenergo.lv vai, saņemot informatīvu īsziņu. Rēķinoties ar ekonomisko situāciju, AS "Latvenergo" atvieglo elektroenerģijas izmaksu segšanu, nodrošinot sociālo atbalstu vairākām iedzīvotāju grupām.

1.aprīlī sākas jauns elektroenerģijas tarifu gads
Sākot ar 1.aprīli, par pirmajām patērētajām 1200 kilovatstundām (kWh) privātpersonas varēs atkal norēķināties pēc Starta tarifa. Atgādinām, ka visiem mājsaimniecību patēriņa objektiem pirmajām 1200 patērētajām kWh gadā tiek piemērots Starta tarifs (populārākā tarifa T1 gadījumā – 0,0825 Ls/kWh), savukārt sākot ar 1201. kWh – Pamata tarifs (T1 gadījumā 0,1074 Ls/kWh).

AS "Latvenergo" vadība vairākkārt ir uzsvērusi, ka Latvijā elektroenerģijas tarifi netiks mainīti tuvākajos gados. Tādējādi, salīdzinot ar citām Baltijas valstīm, kur nesen pieauguši elektroenerģijas tarifi, sabiedrība ir pasargāta no cenu izmaiņām, kas ir vērojamas arī citu energoresursu, piem., degvielas, izmaksu kāpumā, norāda Ivita Bidere, AS "Latvenergo" Preses sekretāre.

Norēķinu kārtība
Vairums Latvijas mājsaimniecību par elektroenerģiju norēķinās pēc pašdeklarēšanās principa – tas nozīmē, ka mājsaimniecība fiksē skaitītāja rādījumu un aprēķina savu ikmēneša patēriņu un maksājuma summu. Šobrīd jau liela daļa klientu savām ērtībām izmanto e-latvenergo.lv, kur tiek uzrādīts iepriekšējais patēriņš un arī aprēķināta samaksa.

Tieši tāda pati kārtība saglabāsies arī pēc 1.aprīļa, sākoties jaunajam tarifu gadam. Klients, fiksējot savu skaitītāja rādījumu, veic savu elektroenerģijas maksājuma summas aprēķinu, pirmajām patērētajām 1200 kWh piemērojot Starta tarifu - 0.0825 Ls/kWh. E-latvenergo.lv lietotājiem šis aprēķins notiek automātiski.

Tā kā apmaksa par patērēto elektroenerģiju ir jāveic reizi mēnesī par iepriekšējo mēnesi, tad aprīlī AS "Latvenergo" klientiem vēl ir jānorēķinās par martā (31.martu ieskaitot) patērēto elektroenerģiju atbilstoši savam fiksētajam skaitītāja rādījumam un pēc sava tarifa (Starta vai Pamata), norāda Ivita Bidere, AS "Latvenergo" Preses sekretāre.

Ar 1.aprīli klients sāk uzskaitīt patērētās kilovatstundas no jauna, un par aprīlī patērēto elektroenerģiju norēķinās maijā pēc Starta tarifa. Klientam nav nepieciešams papildus ziņot Latvenergo skaitītāja rādījumu 1.aprīlī, jo to automātiski aprēķinās norēķinu sistēma pēc klienta veiktā maksājuma, informē

Klientu iespējas sekot patēriņam un serviss
Klientu ērtībām, vismaz reizi gadā, pēc veiktas kontrolpārbaudes, AS "Latvenergo" nosūta klientiem maksājumu pārskatu par pēdējiem 12 mēnešiem. Ik mēnesi tiek izsūtīti vismaz 100 000 pārskatu, kas arī ļauj ātrāk konstatēt iespējamās nesakritības patēriņa un norēķinu uzskaitē.

Lai ērti veiktu maksājumus un sekotu līdzi savam elektroenerģijas patēriņam un norēķiniem, šobrīd jau liela daļa AS "Latvenergo" klientu lieto uzņēmuma klientu servisa pakalpojumus – elektronisko norēķinu interneta lapu e-latvenergo.lv, ir reģistrējuši savu mobilā tālruņa numuru informatīvas īsziņas (SMS) saņemšanai, kā arī izvēlējušies Izlīdzināto maksājumu.

Izmantojot elektronisko norēķinu interneta lapu e-latvenergo.lv, iespējams ērti un uzskatāmi veikt norēķinus, kā arī sekot līdzi savam elektroenerģijas patēriņam. Veicot norēķinus mājas lapā, klienta patērētās kilovatstundas tiek uzskaitītas automātiski, veicot aprēķinu pēc norēķina summas un attiecinot uz attiecīgo tarifu – Starta vai Pamata.

Savukārt, ja klients ir reģistrējis savu mobilā tālruņa numuru SMS saņemšanai, viņš tiks informēts par pāreju no Starta uz Pamata tarifu, atzīmē Ivita Bidere, AS "Latvenergo" Preses sekretāre.

Mobilo tālruni var piereģistrēt portālā e-latvenergo.lv, uzņēmuma mājas lapā latvenergo.lv, zvanot uz Klientu servisu 80 200 400, vai nosūtot īsziņu uz 8800 "REG atstarpe Līguma Nr" (piem. REG 1002003000).

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)