Asociācija: nelegālo pasažieru pārvadātāju apgrozījums pērn sasniedz 5 miljonus latu
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1297/1297696.jpg)
Pēc asociācijas aplēsēm, neregulāro pārvadātāju apgrozījums gadā ir aptuveni pieci miljoni latu, savukārt regulāro jeb legālo pārvadātāju – 200 miljoni latu.
Salkazanovs stāstīja, ka vienīgais veids kā cīnīties ar šiem neregulārajiem pārvadātājiem ir izmaiņas Autopārvadājumu likumā, kas paredzēs stingrāku atbildību par šādu pārvadājumu veikšanu. Viņš atzīmēja, ka Ministru kabinets grozījumus autopārvadājumu likumā pašlaik iesniedzis Saeimā un tie tiek skatīti Saeimas Tautsaimniecības komisijā. Asociācijas vadītājs neprognozēja kad grozījumus likumā varētu apstiprināt.
Tostarp asociācijas prezidents teica, ka neregulārie pasažieru autopārvadājumi īpaši iecienīti ir virzienos no galvaspilsētas Rīgas uz Bausku, Liepāju, Rēzekni, Olaini un Kadagu.
Viņš atzina, ka Latvijā joprojām aktuāla problēma ir neregulārie pasažieru pārvadājumi, kad pasažieri tiek pārvadāti ar privātajām automašīnām, par ko iekasē braukšanas maksu, bet valstij nodokļus šādi pasažieru pārvadātāji nemaksā.
Jau vēstīts, ka Ministru kabinets pagājušā gada novembra nogalē apstiprināja grozījumus Autopārvadājumu likumā, lai cīnītos pret nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem. Satiksmes ministrijas (SM) sabiedrisko attiecību pārstāve Ilze Svikliņa informē, ka pasažieru neregulārie pārvadājumi jāveic pēc iepriekšēja pieteikuma, kā arī iepriekš jānokomplektē pasažieru
grupa un jānorāda brauciena mērķis. Pasažieru grupu nedrīkstēs papildināt vai veidot no jauna autoostās vai pieturvietās, kas paredzētas regulārajiem pasažieru pārvadātājiem.
Viņa skaidroja, ka šādi ierobežojumi nepieciešami, jo neregulārie pasažieru pārvadātāji
saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai, taču, tā kā nav noslēgts sabiedriskā transporta pakalpojumu pasūtījuma līgums un saņemta sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas atļauja, tiem nav tiesību veikt regulāros pasažieru pārvadājumus.
Lai grozījumi stātos spēkā, tie vēl jāatbalsta Saeimai.