Banner 980x90

Dūču ceļa sakārtošana atvieglotu pārvadājumus arī uz Skultes ostu

Autoceļa Dūči-Limbaži, par kura slikto kvalitāti neapmierinātību pauž gan uzņēmēji, gan vietējie iedzīvotāji, atvieglotu pasažieru un kravu pārvadājumus uz Rīgu, Saulkrastiem, Skultes ostu, kā arī vienkāršotu satiksmes kustību novada teritorijā, aģentūru LETA informēja Limbažu novada domes sabiedrisko attiecību speciāliste Agrita Vītola.

Pēc viņas teiktā, autoceļš ir nozīmīgs pievads pie autoceļa "Via Baltica", tas ir īsākais ceļš no reģiona nozīmes centra Limbažiem uz Saulkrastiem un Rīgu, - ņemot vērā kokmateriālu un citu kravu plūsmas, tas ir arī īsākais ceļš uz Skultes ostu.

Ikdienā autoceļu izmanto gan uzņēmēji kravu pārvadājumiem, gan Limbažu novada iedzīvotāji, dodoties uz darbu, skolu, veikalu un citām iestādēm. Kā norādīja Vītola, pa autoceļu notiek pasažieru pārvadājumi ar autobusiem, turklāt ceļš savieno Skultes un Limbažu pagasta administratīvās teritorijas ar administratīvo centru Limbažiem.

Autoceļa regulāri izmantotāji no uzņēmēju puses ir 2009.gadā izbūvētā biogāzes ražotne, turklāt papildus tai patlaban tiekot būvēta arī ferma ap 500 liellopiem, kuras apsaimniekošana kopā ar citām aktīvajām lauku saimniecībām satiksmes intensitāti autoceļā pastiprinās. Ceļa 3.posmā atrodas arī Langaču lidlauks, kas, pēc Vītolas teiktā, ir sertificēts privātais lidlauks ar nakts apgaismojumu, tādējādi iespējams pacelties un nosēsties arī naktī. Pašvaldībai būtisks aspekts, pēc Vītolas teiktā, būtu arī piekļuves pie Jumpravmuižas ezeriem vienkāršošana, ko palīdzētu atrisināt autoceļa pabeigšana.

Tiem, kas ceļā uz Limbažiem atsakās būtiski bojāt savus transportlīdzekļus, braucot pa zemes segumu, nākas mērot aptuveni astoņus kilometrus garo apvedceļu, braucot pa Tallinas šoseju līdz Tūjas pagriezienam. Pēc Vītolas teiktā, lai arī daži šo iespēju izmanto, tomēr kravu pārvadātājiem un citiem lielākiem transportlīdzekļiem papildu kilometri nozīmē arī būtiskas papildu izmaksas, tādēļ lielākā daļa tomēr braucot pa nepabeigto autoceļu. "Mēs varam to posmu kopt, cik gribam, bet sausajā laikā tik un tā braukšana pa šo posmu ir ļoti sarežģīta," atzina Vītola.

Pēc viņas teiktā, autoceļa sakārtošanas darbi sākti ap 2007.gadu un līdz šim rekonstruēti divi no trim autoceļa posmiem. Melnā seguma izbūve pirmajā no tiem - 8,03 kilometrus garam posmam izmaksājusi 3 922 000 latu, kas ir 5 580 503 eiro, bet otrā posma - 9,9 kilometrus gara melnā seguma izbūve izmaksājusi 5 147 000 latu jeb 7 323 521 eiro, līdz ar to kopumā līdz šim ceļa rekonstrukcijai iztērēti jau vairāk nekā 9 000 000 latu, kas ir 12 805 846 eiro, ko finansējusi valsts.

Atlikušajam posmam, pēc Vītolas teiktā, patlaban ir izstrādāts skiču projekts un veikta sabiedriskā apspriešana. Precīzas plānoto darbu izmaksas gan vēl neesot iespējams noteikt.

Valsts prezidenta Andra Bērziņa darba vizītes Limbažu novadā laikā, iedzīvotāji un domes deputāti pauda satraukumu par aktuālu problēmu novadā - autoceļa Dūči-Limbaži rekonstrukcijas pabeigšanu.

Kad Dūči-Limbaži posmā likvidēts dzelzceļš, konstatēts, ka iedzīvotājiem nozīmīgs un ērts 27 kilometrus garā sliežu ceļa vietā būtu asfaltēts ceļš. Projekts sākts ap 2007.gadu un tā īstenošana dalīta posmos līdz brīdim, kad asfaltēt atlicis vien nedaudz vairāk par septiņiem kilometriem pēdējā posmā, bet "pēkšņi visi par šo projekta daļu ir aizmirsuši", iepriekš sacīja Vītola.

Viņa norādīja, ka finansējumu ceļa rekonstrukcijai no valsts budžeta nav plānots piešķirt. Iedzīvotāji Satiksmes ministrijai par jautājumu esot nosūtījuši vēstuli ar 1074 parakstiem par lūgumu risināt situāciju, uz ko saņēmuši atbildi, kurā minēts, ka finansējums atlikušajam ceļa posmam nav paredzēts un ministrija iesaka izvēlēties alternatīvus maršrutus.

Limbazi24.lv jau vēstīja, ka līdz ar ekonomiskās krīzes izraisīto finansējuma samazinājumu autoceļu nozarei pārtraukta arī reģionālo ceļu sakārtošanas programma, līdz ar to palika neasfaltēts autoceļa Dūči-Limbaži pēdējā posma Lāde-Limbaži posms.

Tāpat Limbazi24.lv jau vēstīja, ka Valsts prezidents Andris Bērziņš satiksmes ministram Anrijam Matīsam (V) norādīja uz nepieciešamību sakārtot reģionālo autoceļu tīklu. Kā vienu no būtiskākajiem jautājumiem, kas patlaban visvairāk uztrauc Limbažu novada iedzīvotājus, Valsts prezidents nosauca nepieciešamību pabeigt autoceļa Dūči-Limbaži rekonstrukciju.

Pilsētas informācijas portāls Limbazi24.lv jau vēstīja, ka par šo jautājumu prezidentu reģionālās vizītes laikā uzrunāja visās Limbažu auditorijās - skolā, tiekoties ar iedzīvotājiem un deputātiem. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)