Elektronisko sakaru nozares klienti visvairāk sūdzas par pakalpojuma kvalitāti
Elektronisko sakaru nozares klienti visvairāk sūdzas par sakaru kvalitāti, secinājusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), apkopojot informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2015.gadā.
Pērn SPRK saņēmusi 40 rakstiskas un vairāk nekā 100 telefoniskas sūdzības saistībā ar elektroniskajiem pakalpojumiem, komersantu darbību un pakalpojumu saņemšanas traucējumiem.
Galvenokārt sūdzības bija saistītas ar pakalpojumu kvalitāti un abonentu rēķiniem, tajā skaitā, sarunu izdrukām un tarifu piemērošanu. Salīdzinoši neliels sūdzību skaits saistīts ar numura saglabāšanas pakalpojumu un elektronisko sakaru pakalpojuma līgumiem.
Aizvadītajā gadā lielāks sūdzību skaits saņemts par komersantiem, kuri sniedz mobilo sakaru pakalpojumus. Turklāt, vairums sūdzību ir saistītas tieši ar interneta pakalpojumu mobilajā tīklā. Savukārt par balss telefonijas pakalpojumu mobilajā tīklā un par numura saglabāšanas pakalpojumu SPRK iesniegto sūdzību skaits ir ievērojami samazinājies.
Sūdzības par interneta pakalpojumu galvenokārt ir saistītas ar pakalpojuma kvalitāti. Pārsvarā sūdzības ir par, pēc lietotāju domām, neatbilstošu interneta pieslēguma ātrumu un izrakstītajiem rēķiniem par saņemtajiem pakalpojumiem.
"Lai saņemtā interneta pakalpojuma kvalitāte attaisnotu lietotāju gaidīto, slēdzot līgumu ar pakalpojumu sniedzēju, jāpārliecinās par līgumā norādīto garantēto pieslēguma ātrumu, kādu komersants ir apņēmies nodrošināt. Tas nozīmē, ka faktiskais pieslēguma ātrums nedrīkst būt zemāks par līgumā norādīto garantēto pieslēguma ātrumu," norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta Pakalpojuma kvalitātes nodaļas vadītājs Elmārs Lipenbergs.
SPRK vērš uzmanību, ka komersantu reklāmās bieži vien tiek norādīts maksimālais vai vidējais pieslēguma ātrums, kādu komersants spēj nodrošināt tikai noteiktos apstākļos, vai tas raksturo teorētiski maksimālo pieslēguma ātrumu konkrētas tehnoloģijas ietvaros. Tomēr tas nenozīmē, ka šāds pieslēguma ātrums būs nodrošināts vai pieejams pastāvīgi, tāpēc, slēdzot līgumu, jāpārliecinās par garantētajām pakalpojuma kvalitātes parametru vērtībām.
SPRK ik gadu apkopo informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām. Ar pārskatu par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju sūdzībām 2015.gadā ikvienam ir iespēja iepazīties SPRK mājaslapā.
Uz sarakstu