Konferencē pārrunās "Rail Baltica" projekta sasniegto progresu
Konferencē atbildīgo ministriju pārstāvji un projekta realizētāji pārrunās sasniegto progresu katrā no Baltijas valstīm, apliecinot Baltijas valstu vienotību projekta ieviešanā.
Projekta realizēšana katrā valstī notiek atbilstoši kopējam "Rail Baltica" projekta laika grafikam, projektēšanu plānojot pabeigt līdz 2019.gadam, bet būvniecību - līdz 2025.gadam. Igaunijas, Latvijas un Lietuvas atbildīgo ministriju pārstāvji informēs par paveikto 2016.gadā un galvenajiem uzdevumiem 2017.gadā.
Latvijā ir noslēdzies ietekmes uz vides novērtējums, nosakot precīzu "Rail Baltic" atrases novietojumu Latvijas teritorijā. Vienlaikus ir uzsākti "Rail Baltica" pirmās kārtas realizēšanas darbi.Konferences norises laikā būs jau zināms starptautiskās žūrijas lēmums par Metu konkursu "Rail Baltica dzelzceļa tilta un Rīgas Centrālā multimodālā sabiedriskā transporta mezgla kompleksas apbūves iecere".
Konferencē atklās sasniegto rezultātu šajā konkursāun turpmāko darbu gaitu. Pašreiz turpinās arī darbs pie "Rail Baltica "Starptautiskās lidostas "Rīga" dzelzceļa stacijas, saistītās infrastruktūras un estakādes būvprojekts" iepirkuma pirmās kārtas.
Konferencē "RB Rail" valdes priekšsēdētāja Baiba Anda Rubesa, iepazīstinās ar nākamā gada galvenajiem triju valstu kopuzņēmuma "RB Rail" uzdevumiem un redzējumu par sadarbības modeli ar nacionālajām ieviesējorganizācijām. Savukārt Neils Balgalis, Grupa93 valdes priekšsēdētājs, savā prezentācijā stāstīs par trases novietojuma izveides aspektiem Latvijas teritorijā, jo Latvija ir pirmā no Baltijas valstīm, kas ar Ministru kabineta lēmumu šā gada augustā apstiprināja konkrētu "Rail Baltica" trases novietojumu Latvijas teritorijā.
Igaunijas Ekonomikas un komunikāciju ministrijas "Rail Baltic" projekta koordinators Kristians Kaunasāre (Kristjan Kaunissaare) savā prezentācijā informēs par to, kā Igaunijā tiek veidots "Rail Baltica" trases novietojums saskaņā ar ietekmes uz vides novērtējumu un plānotajiem zemju atsavināšanas risinājumiem Igaunijas teritorijā.
Savukārt Nerijus Kaučikas, Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrijas Starptautisko attiecību un attīstības departamenta direktora vietnieks savā prezentācijā izklāstīs aktuālos jautājumus par valsts institūciju līdzdalības nozīmi "Rail Baltica" projekta attīstībā, kā arī informēs par trases Lietuvas ziemeļu savienojumu līdz Latvijas robežai, trases dienvidu savienojumu līdz Polijas robežai un Kauņas satiksmes mezgla pilnveidošanu.
"Rail Baltica" projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni. Rail Baltica būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.
Uz sarakstu