Konkurences padome ierosina lietu pret "Latvijas gāzi"
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1296/1296742.jpg)
KP aicina ziņot par gadījumiem, kad LG pieprasa nomaksāt iepriekšējā īpašnieka parādu
KP pārstāve Inita Kabanova Pilseta24.lv pastāstīja, ka konkurences uzraugs ir saņēmis vienu iesniegumu no namu apsaimniekotāja, uz kā pamata 2011.gada 16.decembrī ierosināja pārkāpuma lietu pret LG.
Lietas izpētes ietvaros KP aicina ziņot par gadījumiem, kad LG jaunajiem telpu lietotājiem pieprasījusi nomaksāt iepriekšējo lietotāju parādus. KP līdz šī gada 10.martam aicina atsaukties iedzīvotājus un uzņēmumus, kas, iegādājoties vai īrējot īpašumu, saskārušies ar situāciju, kad LG pieprasījusi nomaksāt iepriekšējā īpašnieka vai īrnieka parādus par dabasgāzes lietošanu.
Lietu KP ierosināja uz namu apsaimniekošanas uzņēmuma iesnieguma pamata, kurā norādīts, ka AS "Latvijas Gāze" savlaicīgi nevēršas pret parādniekiem, ļaujot parāda apjomam pieaugt, un parādu liek nomaksāt telpu jaunajam īpašniekam vai īrniekam, dabasgāzes padevi neatjaunojot līdz parāda segšanai.
Ierosinot lietu, KP ņēma vērā arī iepriekš saņemtos privātpersonu iesniegumus. Kabanova teica, ka lietas izpētes maksimālais termiņš ir divi gadi, bet parasti lēmumu konkurences uzraugiem izdodas pieņemt ātrāk.
"Latvijas gāze" pārmetumus noraida
LG preses sekretārs Vinsents Makaris portālam Pilseta24.lv pavēstīja, ka dabasgāzes kompānija noraida pārmetumus, kas izskanējuši par tās praksi attiecībā pret īpašniekiem un īrniekiem. LG ir informēta par KP ierosināto izpētes lietu, kas pamatojas uz ēku īpašnieka un apsaimniekotāja AS "OTTO" iesniegumu.
"Situācija, ar kuru ir saskārusies "OTTO" diemžēl nav retums arī LG praksē. LG ir līgumi par dabasgāzes piegādi ar "OTTO" piederošo dzīvokļu īrniekiem, kam ir izveidojušies parādi. Šādās situācijas LG veic virkni darbību, lai atgūtu parādus no dzīvokļu īrniekiem, piemēram, sūta brīdinājumus, zvana klientiem, pārtrauc dabasgāzes padevi, nodod parādus ārpakalpojuma ārpustiesas piedziņai vai ceļ prasību tiesā," teica Makaris.
"Latvijas gāzes" darbiniekus nelaiž mitekļos veikt kontroli
Saskaņā ar Ministru kabineta "Dabasgāzes piegādes un lietošanas noteikumiem", par ēkas gāzapgādes sistēmu un savlaicīgu samaksu atbildīgs ir gan īrnieks, gan īpašnieks un īpašniekam pastāv virkne kontroles mehānismu, kā nepieļaut parāda pieaugumu izīrētās telpās. Makaris norādīja, ka "OTTO" vairākkārt tika lūgts nodrošināt LG darbinieku iekļūšanu dzīvokļos, lai pārbaudītu patēriņu un pārtrauktu padevi parādniekiem, bet šāda palīdzība netika saņemta, tādējādi veicinot parāda pieaugumu.
"Jāņem vērā, ka, piemēram, salīdzinot ar mobilo telefonu vai interneta pakalpojumu sniedzējiem, LG nevar pārtraukt pakalpojuma sniegšanu attālināti un klienti par pakalpojumu veic pēcapmaksu, tādējādi process līdz parāda apjoma konstatēšanai un padeves pārtraukšanai risinās ne mazāk kā divus mēnešus. LG bieži saskaras ar situāciju, kad tās darbinieki netiek ielaisti gazificētajā objektā, lai veiktu kontroli vai pakalpojuma pārtraukšanu, kas vēl vairāk paildzina procesu un palielina parāda apjomu," atzina dabasgāzes kompānijas pārstāvis.
"Mainoties īrniekam vai īpašniekam, LG nav pienākuma atjaunot dabasgāzes piegādi līdz parāda atmaksai un LG nepieprasa apmaksāt iepriekšējos parādus. Izīrējamo telpu īpašnieks ir atbildīgs par kopējo komunālo pakalpojumu parādu situāciju izīrējamās telpās un pretenziju gadījumā pirmkārt jāvēršas pie izīrētāja," teica Makaris.
Lai izvairītos no šādām situācijām, LG aicina īpašumu pircējus un īrniekus vispirms pārliecināties, vai noskatītajā īpašumā nav parādi, kas apgrūtinās pakalpojumu saņemšanu, un jau savlaicīgi risināt šādus jautājumus ar pārdevēju vai izīrētāju. Informāciju par parādsaistībām īpašumā var saņemt LG Kontaktu centrā.