Banner 980x90

Kvalitāte, komforts un dizains – Audi A6 

Foto: Shutterstock.com
Foto: Shutterstock.com
Audi A6, šķiet, zina vai katrs. Un tas nav nekāds brīnums, ņemot vērā, ka jau vairākus gadus šis vācu autobūves ražojums Latvijā atrodas lietoto auto popularitātes topa trijniekā. Audi A6 atsauksmes ir bijušas pozitīvas gan no biznesmeņiem, gan aktīva dzīvesveida piekritējiem. Elegance, komforts, kvalitāte un jaunākie tehnoloģiskie risinājumi ir tās lietas, kas šo automašīnu pie mums padarījušas tik iecienītu. Tā kā A6 modeli Audi ražo nu jau 20 gadus, ir vērts aplūkot tā attīstības ceļu, uzlabojumus gadu gaitā, kā arī noderīgu informāciju, kas palīdzēs atrast ideālo Audi A6 arī Tev!

Audi A6 sērijas paaudzes un attīstība

C5 paaudze (1997–2004)

1997. gadā Audi ieviesa otrās paaudzes Audi A6. Šis arī bija pirmais īstais A6, jo 1. paaudzes C4 platforma faktiski bija Audi 100. Šis modelis tika izgatavots uz pilnīgi jaunas Volkswagen Group C5 platformas, kurā bija pilnīgi pārveidota konstrukcija un jaunizveidota piekare. Tika piedāvāta jauna 5 ātrumu tiptronic automātiskās pārnesumkārbas opcija. Sākotnēji jaunās paaudzes Audi A6 bija pieejams tikai ar sedana virsbūvi, bet gadu vēlāk pircējiem tika piedāvāts arī Avant universālis. 1999. gadā uz šīs A6 platformas autovadītājiem tika radīta sportiskā S6 versija.

C5 Audi A6 platforma 2001. gadā saņēma facelift gan sedana, gan Avant versijai. Atsvaidzinātajam A6 sedanam uzstādīja jaunu radiatora režģa dizainu un lukturus, kā arī papildināja benzīna un dīzeļdzinēju opciju klāstu. Lielākā daļa šo dzinēju tika paaugstināta jauda, bet citus aizstāja jaunas spēkstacijas (piemēram, 1.8L dzinējs tika aizstāts ar 2.0L). Izņemot jauno 2.0L, kā arī 1.9L TDI dzinēju, ar kuriem tika aprīkoti priekšpiedziņas spēkrati, visi pārējie modeļi bija pieejami ar quattro pastāvīgo visu riteņu piedziņu. Multitronic pārnesumkārba bija vēl viens jauninājums, kas bija pieejams priekšpiedziņas Audi A6 facelift modelim.

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com


C6 paaudze (2005–2011)
2005. gada Vācijas ražotājs ieviesa trešās paaudzes Audi A6 modeli, kas tika ražots uz Volkswagen Group C6 platformas bāzes. Jaunais A6 modelis tika atsvaidzināts vizuāli un saņēma pārveidotu piekares konfigurāciju. Pieejams gan sedana, gan Avant universāļa versijās, šis modelis bija aprīkots ar plašu benzīna un dīzeļa dzinēju klāstu (daži aprīkoti ar pilnīgi jauno FSI tehnoloģiju). Quattro pastāvīgā visu riteņu piedziņa tika uzstādīta kā standartaprīkojums augstākās klases modeļos un kā opcija lielākajā daļā pārējo modeļu. Daži interesanti tehnoloģiju jaunievedumi ietvēra slaveno MMI (multimediju saskarnes) informācijas un izklaides sistēmu, navigāciju un klimata kontroli. Šis Audi A6 modelis ieguva "Gada auto" balvu 2005. gadā
 
2009. gadā Audi ieviesa būtiskas izmaiņas C6 paaudzes A6 modeļu līnijā, apvienojot izcilu braukšanas dinamiku ar izsmalcinātām tehnoloģijām un augstu komforta aprīkojumu. Jaunais A6 saņēma bagātīgu standarta drošības sistēmu paketi: jaunākās paaudzes ESP (elektroniskās stabilitātes sistēmu), ārkārtas bremzēšanas palīgmehānismu un bremžu elektronisko spiediena sadalītāju (EBD). Šim modelim tāpat standartaprīkojumā iekļāva jaunus priekšējo lukturu mazgātājus un automātisko klimata kontroli.

Foto: Shuterstock.comFoto: Shuterstock.com
C7 paaudze (2011–2018)
2011. gada Ziemeļamerikas starptautiskajā auto izstādē Detroitā, Audi atklāja savu jaunās C7 paaudzes A6 modeli. Jaunajam A6 ir konservatīvāks dizains un aizgūti dizaina elementi no lielā brāļa A7 – tas aprīkots ar LED aizmugurējiem lukturiem, integrētu bagāžas nodalījuma spoileri, dubultās izplūdes sistēmu un priekšējiem LED lukturiem kā izvēles opciju. Sportiskā S-line pakete iekļāva pārveidotus priekšējos un aizmugurējos bamperus, sporta balstiekārtu un 19 collu vieglmetāla diskus. Jaunais Audi A6 ir lielāks nekā tā priekšgājējs, kļūstot garāks un platāks.
 
2014. gadā Audi uzlaboja C7 paaudzes A6 modeļu līniju, padarot automašīnas ekonomiskākas, jaudīgākas un vēl pievilcīgākas.
Eksterjers kļuva sportiskāks, pateicoties jaunam priekšējo un aizmugurējo lukturu dizainam, pārveidotiem bamperiem un atsvaidzinātu priekšējo radiatora režģi. Tāpat tika piedāvāti jauna dizaina diski un paplašināta virsbūves krāsojuma gamma. Lai uzlabotu dinamiskumu un samazinātu degvielas patēriņu, daži no dzinējiem un pārnesumkārbām saņēma būtiskus uzlabojumus. Interjerā būtiskas izmaiņas, salīdzinot ar pirms facelift modeļiem, netika veiktas, piedāvājot vien jaunas apdares materiālu iespējas.
 
Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com
Kādu komplektāciju izvelēties?
Kā jau noskaidrojām, Audi A6 modeļu līnija piedāvā ļoti plašas komplektāciju kombināciju iespējas, tāpēc var rasties jautājums - kuru izvelēties sev? Lūk daži padomi, lai atvieglotu Tavu izvēli!

Virsbūve
Audi A6 pieejami ar diviem virsbūvju tipiem – sedans un universālis. Noskaidro, kurš būtu piemērotākais Tev:
Sedans – tradicionāla izvēle un elegance. Šis virsbūves veids būs piemērots, ja esi darbīgs pilsētnieks, kuram ir svarīgi, kādu ziņojumu par Tevi nodod auto, ar kuru pārvietojies. Četras durvis tāpat ļaus izvizināt draugus un būs piemērotas nelielas ģimenes vajadzībām;
Avant universālis – stils un funkcionalitāte. Avant apvieno Audi biznesa klases eleganci ar ikdienas praktiskumu. Šis virsbūves tips būs piemērotākais ģimenei, kā arī tiem, kuriem ir mājdzīvnieki;
Allroad – šis būtībā ir tas pats Audi A6 Avant, bet ar paaugstinātu klīrensu un pilnpiedziņu. Šis A6 variants būs piemērots, ja esi piedzīvojumu meklētājs un bieži brauc pa nomaļākām takām.

Quattro pilnpiedziņa
Pilnpiedziņa ir vienmēr uzlabo auto vadāmību sliktos laika apstākļos, un Quattro sistēma visu četru riteņu piedziņu vidū ir visatpazīstamākā. Tā izveidota, lai vinnētu rallija sacīkstes astoņdesmitajos, bet šodien tā gādā par pasažieru drošību un uzlabotu vadāmību pilsētas džungļos. Izvēlies Audi A6 ar Quattro pilnpiedziņu ja:
• dzīvo apvidos ar sliktākiem ceļu segumiem;
• ziemā pastāvīgi pārvietojies ar auto;
• novērtē dinamiku un augstu veiktspēju.

Šeit gan jāpiebilst, ka pastāvīga pilnpiedziņa palielina degvielas patēriņu, tāpēc, ja pārsvarā pārvietojies pa labiem ceļiem pilsētā, šī sistēma ir vēlama, bet nav nepieciešama. Modernās pretslīdes un stabilitātes sistēmas nodrošinās bezrūpīgu braucienu arī priekšpiedziņas A6 modeļiem.

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com
Ko ņemt vērā un no kā uzmanīties?
• Vajadzētu izvairīties no vecā tipa 2,0 TDI un 2,4 benzīna dzinējiem, kuri ir mazjaudīgi un nepiedāvā vēlamo degvielas patēriņu. Labāk izvēlēties 2,0 TFSI vai 3,0 TFSI kompresordzinējus.
• Par vislabāko kombināciju var uzskatīt 3,0 TDI Quattro versiju, kura piedāvā lielisku jaudas un degvielas ekonomijas apvienojumu. Dīzeļdzinēja gadījumā noteikti jāpārliecinās par odometra rādījuma patiesumu. Vēlams kontaktēties ar Audi dīleri, norādot auto šasijas numuru, tādējādi varēs iegūt visai plašu informāciju par iepriekšējām apkopēm un citiem svarīgiem faktiem.
• Ja iespējams, izvēlies facelift modeli! Auto izskatīsies jauneklīgāks, un tā cena ilgāk saglabāsies augstāka, kad nolemsi to pārdot;
Arī servisa grāmatiņa būs kā obligāta nepieciešamība, ja vien nav vēlmes ieguldīt naudu negaidītos remontos. Jāpiezīmē gan, ka Audi A6 ar oriģinālām un neviltotām servisa piezīmēm nebūs viegli atrodams.
• Dažiem priekšpiedziņas Audi A6 ar 2,7 TDI dzinējiem ir novērotas problēmas ar multitronic kārbām. Šo elementu pirms iegādes nepieciešams pieslēgt pie nopietnas diagnostikas, pretējā gadījumā var nākties sastapties ar lielo remonta tāmi.
• Balstiekārtas un bremžu sistēmas izturība nav vērtējama kā izcila, taču, savlaicīgi apkopjot visus mezglus, problēmām nevajadzētu rasties. Jebkurā gadījumā – pārbaudi šos mezglus pirms iegādes!

Foto: Shutterstock.comFoto: Shutterstock.com
Mazlietoti un lietoti Audi A6
Lietotu A6 tirgus ir plašs, jo šis jau vairākus gadus ir viens no populārākajiem lietotajiem automobiļiem Latvijā. Atkarībā no tā, kāds ir Tavs budžets, iespējami vairāki varianti, lai tiktu pie kārotā Audi A6:
budžeta – šajā cenu diapazonā iespējams iegādāties kādu no pirmajiem C5 un C5 facelift modeļiem (1997–2004). Jārēķinās, ka automašīnas būs ar lielu nobraukumu, tāpēc korekti aizpildīta servisa grāmatiņa ir obligāts priekšnosacījums pirms iegādāties šīs paaudzes A6.
vidējā – jau nopietnāks budžets ļaus tik pie agrīna vai kāda no pēdējiem C6 facelift A6 modeļiem (2005–2011). Šī daudziem būs viena no pievilcīgākajām modeļu sērijām, jo piedāvā augstu komforta un tehnoloģiskā aprīkojuma līmeni par pieejamu cenu.
augstākā – šis būs griestu cenu diapazons labi aprīkotam Audi A6, kurā Tev būs iespējams tikt pie jaunākās C7 platformas spēkrata. Lētākais gals kā vienmēr būs agrīnie pirms facelift modeļi ar lielāku nobraukumu, savukārt tuvāk cenu griestiem, vari iegūt praktiski jaunu vācu biznesa klases sedanu vai universāli par ievērojamāki zemāku cenu kā dīlera salonā.

Plašākā mazlietotu Audi A6 izvēle
Ja meklē kādu no Audi A6 modeļiem ar pārbaudāmu vēsturi, ieskaties BRC Autocentrs piedāvājumā! Ja neatradīsi kāroto tepat Latvijā, BRC Autocentrs atgādās Audi A6 Tev vēlamajā komplektācijā no Eiropas un vēl iedos garantiju! Ienāc www.brcauto.eu un pārliecinies pats!

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)