Banner 980x90

Pēc iepriekšējā tarifa, visticamāk, norēķinās katra trešā ģimene

Katrā otrajā privātpersonai piederošā īpašumā norēķini par elektroenerģiju joprojām tiek veikti pēc zemākā jeb starta tarifa (8,25 santīmi par kilovatstundu), jo kopējais elektroenerģijas patēriņš pēdējo 11 mēnešu laikā nav sasniedzis 1200 kilovatstundu robežu, liecina AS "Latvenergo" marta beigās apkopotie dati.

Vienlaikus Swedbank Privātpersonu finanšu institūta aprēķini atklāj, ka reāli pēc iepriekšējā tarifa par elektroenerģiju, visticamāk, norēķinās katra trešā ģimene. Šāds secinājums izdarīts, aprēķinos ņemot vērā tikai tos īpašumus, kuros vidējais ikmēneša elektroenerģijas patēriņš pēdējā gada laikā bijis lielāks par 50 kilovatstundām, norāda Ieva Use, Swedbank Privātpersonu finanšu institūta direktore.

 /><br />
<br />
Ģimenēm, kuras mēnesī vidēji patērē 150 kilovatstundas, sākot ar šā gada janvāri par elektrību mēnesī jāmaksā aptuveni par 4 latiem vairāk. Savukārt mājsaimniecībām, kas mēnesī patērē 300 un vairāk kilovatstundas, izdevumi par elektroenerģiju pērnā gada rudenī pieauguši vismaz par 7 latiem mēnesī.

Vienlaikus AS "Latvenergo" dati liecina, ka pērn samazinājās arī kopējais iedzīvotāju elektroenerģijas patēriņš. Salīdzinot ar 2010. gadu, patēriņa kritums bijis 8,6%. Visvairāk savus elektroenerģijas lietošanas paradumus mainījušas un energoefektivitātes pasākumiem pievērsušās mājsaimniecības ar lielu patēriņu – vidēji virs 300 kilovatstundām mēnesī. Arī pirms gada Institūta veiktā iedzīvotāju aptauja atklāja, ka taupīt elektroenerģiju tarifu paaugstināšanas dēļ plānoja aptuveni trešdaļa iedzīvotāju. Tomēr vienlaikus patēriņa kritums var būt saistīts arī ar klimatiskiem faktoriem, piemēram, salīdzinoši siltākiem ziemas mēnešiem 2011.gadā.

"Kaut arī līdz pirmā tarifu gada beigām vēl atlicis vesels mēnesis, jo vēl visu aprīli klienti veic maksājumus par marta patēriņu, jau tagad varam secināt, ka ir apstiprinājušās mūsu aplēses par klientu elektrības patēriņu un paradumiem. Neesam novērojuši būtiskas izmaiņas klientu patēriņa grupu sadalījumā, kā arī varam secināt, ka tarifu izmaiņas 2011.gadā nav atstājušas izteikti negatīvu iespaidu uz klientu maksājumiem. Lai mazinātu tarifu izmaiņu ietekmi sociāli jutīgākās klientu grupās, turpinām savas sociālā atbalsta aktivitātes sociāli mazaizsargātām grupām ar bērniem. Mūsu klientu aptaujas rāda, ka, kaut arī nozīmīgi, elektrības maksājumi neveido būtiskāko mājsaimniecību tēriņu daļu, kur daudz nozīmīgāki ir, piemēram, maksājumi par siltumu un hipotekāriem kredītiem," norāda Solvita Linde, AS "Latvenergo" Mārketinga un klientu apkalpošanas direktore. 

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)