Banner 980x90

Sākušies būvdarbi Tallinas šosejas sākumā; ierobežots ātrums

Sākušies virskārtas atjaunošanas darbi Tallinas šosejas (A1) posmā no pagrieziena uz Tallinu Vidzemes šosejā līdz 6,3. km iepretī Ādažiem, pilsētas informācijas portālu tīklu Pilseta24.lv informēja VAS "Latvijas Valsts ceļi" Komunikācijas daļā.

Būvdarbu ietvaros atjaunos hidroizolāciju un seguma virskārtu arī pārvadam pār Siguldas šoseju, pārvadam pār dzelzceļu, tiltam pār Baltezera kanālu un pārvadam pār šoseju Ādažos pie Statoil benzīntanka, remontēs arī posmā esošos divus gājēju tuneļus. Posmā noteikts ātruma ierobežojums un tā šķērsošanai ir nepieciešamas papildu 10 minūtes. Paredzēts, ka darbi, kurus veic SIA Lemminkainen Latvija, turpināsies līdz augusta sākumam. Būvdarbu līgumcena ir 1,7 miljoni eiro ar PVN.

Asfalta virskārtas atjaunošana ik pēc aptuveni 8 līdz 12 gadiem (tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un slodzēm katrā konkrētā autoceļā) ir jāveic uz visiem asfaltētiem autoceļiem, lai nodrošinātu to maksimāli ilgu un kvalitatīvu kalpošanu ar vismazākajām izmaksām. Šajā Tallinas šosejas posmā pēdējo reizi asfaltēšana veikta pirms 11 gadiem 2004.gadā.

Aptuveni 10 gadu laikā asfalta segumā parādās 0,5 līdz 1 cm dziļas izdiluma rises, kas vēl satiksmei nav bīstamas, bet jau pēc neilga laika tādas var kļūt. Pirmajos 10 kalpošanas gados ceļa virskārtā arī parādās mikroplaisas, kuru cēlonis ir saules ietekme uz bitumenu un laika apstākļi. Šos nelielos defektus izvērtē pieredzējuši speciālisti un lemj par savlaicīgu virskārtas atjaunošanu. Neveicot periodisko ceļa virskārtas atjaunošanu, ir jārēķinās ar vairākkārt lielākiem izdevumiem nākotnē, jo bojājumu pakāpe būs pieaugusi un ar vienkāršu seguma virskārtas atjaunošanas metodi tos labot vairs nebūs iespējams.

Nomainot virskārtu, autoceļš var turpināt kalpot nākamos 8-12 gadus, bez problēmām nokalpojot plānotos 20 gadus un ilgāk. Turpretī, ja periodiskās uzturēšanas darbi netiek veikti normatīvi noteiktajā laikā, seguma bojājumi jau sāk skart nākamās asfalta kārtas un uz autoceļa pastiprināti sāk veidoties bedres. Tādā gadījumā izmaksas autoceļa savešanai braukšanas kārtībā jau ir nepieciešamas daudz lielākas.

Prasība savlaicīgi veikt periodiskās uzturēšanas darbus autoceļiem, kam savulaik piešķirti ES fondu līdzekļi, nāk arī no Eiropas Komisijas puses. Valsts galvenais autoceļš A1 jeb Tallinas šoseja ir viens no tiem, kuros ieguldīti ES fondu līdzekļi.

Seguma atjaunošanas un pastiprināšanas darbi Tallinas šosejā turpinās vēl posmos no Svētciema līdz Salacgrīvai, tos paredzēts pabeigt līdz septembrim, un no Salacgrīvas līdz Igaunijas robežai. Šie darbi notiek ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.   

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)