Salacgrīvā diskutē par tūrisma attīstību Vidzemes piekrastes teritorijā

Kā pilsētas informācijas portālu Limbazi24.lv informēja Salacgrīvas novada pašvaldības informācijas daļas vadītāja Ilga Tiesnese, tika nolemts, ka projektā iesaistīto pašvaldību tūrisma informācijas centri, katrs savu gadu varētu būt par prezidējošo un vadītu projekta virzību.
Tika izskatītas un pārrunātas prioritātes un dalība trīs valstu – Igaunijas – Krievijas – Latvijas pārrobežu projektos. Kā Rīgas plānošanas reģiona pārstāvis Salacgrīvas novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs aprīļa beigās par šiem jautājumiem runās aprīļa beigās Pleskavā notiekošajā konferencē "Final Even tin Russia".
Sarunas notika arī par "Eiro Velo 13" Dzelzs priekškara maršrutu, kura attīstības pamati Latvijā tika likti jau 2009.gadā, kad Eiropas parlamenta deputāts Mihaels Krāmers (Michael Cramer). Valstij šobrīd nav līdzekļu un nav arī intereses par veloceliņu izveidi, tādēļ piekrastes pašvaldību pārstāvji nolēma tikties ar Satiksmes ministru Anriju Matīsu un eiro parlamentārieti Robertu Zīli, kas ir viens no šī projekta realizētājiem.
Lai šo jautājumu risinātu piekrastes pašvaldību vadītāji tiksies arī ar Eiropas Parlamenta (EP) Transporta un tūrisma komitejas priekšsēdētāju Mihaelu Krāmeru (Vācija), kurš Latvijā viesosies no 7. līdz 9.maijam.
Mihaels Krāmers ir liels velobraucējs un jau iepriekš ir izbraucis "Eiro Velo 13" maršrutu. Viņš ir ļoti sajūsmināts par Salacgrīvas ceļu, kas iet gar pašu jūru un uzskata ka tas ir ļoti unikāls un ārkārtīgi interesants objekts velo tūrismam. Salacgrīvā Krāmera kungs būs 9. un 10.maijā, lai vēlreiz izbrauktu šo maršrutu, Salacgrīvas novadā viņam pievienosies arī novada domes priekšsēdētājs Dagnis Straubergs.
"Eiropa ir ieinteresēta "Euro Velo 13 Iron Curtain Trail" jeb "Eiro Velo 13 Dzelzs priekškara maršrutā", Latvija ne īpaši," uzsver Dagnis Straubergs "šī velo maršruta attīstība ir ļoti nepieciešama, jo tas ir ne tikai veloceliņš, bet arī visa klātesošā infrastruktūra – viesu nami, atpūtas bāzes un ēdināšanas uzņēmumi."
"Euro Velo 13 Iron Curtain Trail" jeb "Eiro Velo 13 Dzelzs priekškara velomaršruts" vijās gar Latvijas piekrasti sākot no Igaunijas robežas līdz Lietuvas robežai, taču kopumā tas šķērso 20 Eiropas valstis vairāk kā 10 000 km garumā.