Banner 980x90

Satiksmes ministrija vērtēs "airBaltic" valdes un padomes atbildību

Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG
Ilustratīvs foto/ Foto: Stock.XCHNG

Tiks vērtēta Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" valdes un padomes atbildība, aģentūru LETA informēja Satiksmes ministrijā.

 

Patlaban no "airBaltic" valdes un padomes saņemtā informācija tiek analizēta, arī par līgumu ar lidmašīnu ražotāju "Bombardier".

Jau iepriekš ziņots, ka joprojām turpinās nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" finanšu investora izvērtēšana, vienlaikus tiek arī analizēti veidi, kā lidsabiedrība līgumā paredzētajos termiņos varētu saņemt "Bombardier" jaunās lidmašīnas.

Tāpat tiek uzsvērts, ka vēl tiek turpināta "Prudentia" ieteiktā finanšu investora atbilstības izvērtēšana pēc likumā "Par aviāciju" noteiktajām prasībām.

SM kā valsts akcionārs aviokompānijā "airBaltic" jau vairākkārt esot publiski paudusi informāciju, ka darbs pie uzņēmuma investora meklēšanas tiek turpināts, un to darot gan uzņēmuma valdes līmenī, gan SM amatpersonas.

Kā ziņots, šonedēļ valdība atteicās no "airBaltic" konsultanta "Prudentia" pakalpojumiem, kurš lidsabiedrībai bija sameklējis finanšu investoru, kas būtu gatavs ieguldīt 50 miljonu eiro, un valstij tad attiecīgi būtu jāiegulda 80 miljoni eiro. "Prudentia" vadītājs Kārlis Krastiņš skaidroja, ka avansa maksājumi par jaunajām lidmašīnām "Bombardier" ir veikti no tekošās naudas plūsmas, paredzot, ka ieguldījums kapitālā - minēto 130 miljonu eiro apmērā - tiks veikts. "Ja diemžēl Satiksmes ministrijas neizlēmības dēļ šo jautājumu nerisinās, nevirzīs izskatīšanai valdībā un netiks veikts kapitāla palielinājums, kā arī investors netiks akceptēts, tad ["airBaltic" valdes priekšsēdētājam] Martinam Gausam būs liela problēma turpināt veikt avansa maksājumus, un ir liels risks, ka šis kontrakts tiks pazaudēts," teica Krastiņš. Pazaudēta tikšot arī nauda, kas samaksāta avansā, un "tie ir ļoti daudzi miljoni".

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) savukārt skaidroja, ka valdība nolēma atteikties no "Prudentia" pakalpojumiem, jo konsultants pārkāpa noslēgto konfidencialitātes līgumu. Viņš arī uzsvēra, ka patlaban neviens investors nav nedz pieņemts, nedz noraidīts. "Kamēr nav noslēgts līgums un investors nav iemaksājis naudu aviokompānijā vai valstī, tikmēr nevienam nekādas prēmijas nepienākas. Valstij nav nekādu finansiālu saistību pret atrasto investoru," uzsvēra Matīss.

Savukārt Ministru prezidente Laimdota Straujuma (V) pēc valdības sēdes žurnālistiem atzina, ka valdības lēmums lauzt līgumu ar "Prudentia" nav saistīts ar lidmašīnu iegādi no ražotāja "Bombardier", bet gan valdībā neizskatītas un neapstiprinātas informācijas noplūšanu. "Satiksmes ministrs nolēma, ka investoru piesaistes procesā nav nepieciešams izmantot "Prudentia" kā konsultantu," uzsvēra Straujuma un apstiprināja satiksmes ministra teikto, ka valstij nav nekādu finansiālu saistību ar "Prudentia" un tās investoru meklējumiem.

Ministru kabinets sadarbību ar "Prudentia" sāka 2011.gadā. Par saņemtajiem pakalpojumiem SM finanšu konsultantam ir samaksājusi nedaudz vairāk kā pusmiljonu eiro.

Dalies ar šo rakstu

Uz sarakstu
Pilseta24.lv neatbild pievienotajiem lasītāju komentāriem, kā arī aicina portāla lasītājus, rakstot komentārus, ievērot morāles un pieklājības normas, nekurināt un neaicināt uz rasu naidu, iztikt bez rupjībām. Lūguma neievērošanas gadījumā Pilseta24.lv patur tiesības liegt komentēšanas iespēju. Komentāros publicējamā teksta garums ir ierobežots līdz 1000 zīmēm. Nereģistrētiem lietotājiem ir aizliegta HTML un hipersaišu publicēšana!
Komentāri (0)