Tirgotāji augsto degvielas cenu dēļ veic dažādus optimizācijas pasākumus
![](http://img.pilseta24.lv/media/816x610/pilseta24-news-archive/1297/1297036.jpg)
Kā pastāstīja SIA "Maxima Latvija" pārstāvis Ivars Andiņš, kompānija autoparku īrē, taču preventīvai rīcībai degvielas ekonomijā esot būtiska nozīme.
"Tā kā pēdējos gados esam būtiski modernizējuši savu loģistikas sistēmu, degvielas cenu kāpums nav būtiski ietekmējis kopējās izmaksas par piegādi," skaidro Andiņš, piebilstot, ka degvielas cena veido nelielu daļu no visām transportēšanas izmaksām, līdz ar to patlaban būtisku zaudējumu neesot un izmaiņas produktu cenās degvielas cenu kāpuma dēļ nav gaidāmas.
"Maxima" loģistika veidota tā, lai piegādes mašīnas būtu pietiekami noslogotas. "Otrkārt, mēs nomainījām vieglo automašīnu parku no mašīnām, kas izmanto benzīnu, uz tām, kas izmanto dīzeļdegvielu," stāsta Andiņš.
Arī "Iki" un "Cento" veikalu tīklu operatora SIA "Palink" mārketinga vadītājs Raimonds Janševskis norāda, ka uzņēmumam autoparka nodrošināšana ir loģistikas ārpakalpojums, līdz ar to "Palink" vēl nejūt īpašas izmaiņas.
"Budžetā bijām rēķinājušies ar degvielas cenu kāpumu, tiesa ne tik lielu. Ietekme būs jūtama pēc laika, kad pārskatīsim izmaksas. Degvielas patēriņa samazināšanai plānojam veikt maršrutu optimizāciju un pārplānošanu," klāsta Janševskis.
Uz budžeta plānošanu, ņemot vērā prognozes par degvielas cenu kāpumu, norāda arī SIA "Rimi Latvia" pārstāve Dace Valnere.
"Protams, visas izmaksas tiek stingri kontrolētas, lai nerastos pārtēriņš, kā arī tiek plānoti un optimizēti maršruti. Turklāt, runājot konkrēti par preču loģistiku, jau iepriekš ieviesām degvielas patēriņa samazināšanas pasākumus, piemēram, kravas mašīnas, piegādājot preces veikaliem, dodas ceļā maksimāli piepildītas," skaidro Valnere.