Iepirkšanās centram "Olimpia" jauns attīstības plāns

Ikgadējā lielākajā starptautiskajā mazumtirgotāju samitā MAPIC (Kannās, Francijā) tika prezentēts jaunais iepirkšanās centra "Olimpia" attīstības plāns, kas paredz tajā izveidot pirmo factory outlet centru Baltijā. Projektu attīsta BPT, starptautisks nekustamā īpašuma pārvaldītājs Baltijā un Ziemeļvalstīs, sadarbībā ar Lielbritānijas arhitektu biroju, kas specializējies outlet centru attīstīšanā, un starptautiskiem ekspertiem nomnieku piesaistē. Plānots, ka projekta sekmīgas attīstības gaitā pirmā outlet tirdzniecības centra kārta tiks atklāta jau 2014. gada nogalē.
"Līdz šim visās Baltijas valstīs ir bijuši vairāki mēģinājumi outlet konceptu ieviešanā, tomēr tie visi dažādu iemeslu dēļ apturēti vai atlikta to ieviešana uz nenoteiktu laiku. Tādējādi katrā no valstīm ir pāris veikalu, kas tirgo ierobežotu klāstu ar iepriekšējo sezonu kolekciju pārpalikumiem, taču neviens no šiem veikaliem īsti neatbilst klasiskam outlet konceptam, kur klientiem tiek garantēta produkcijas atbilstība kvalitātei, oriģinālajiem zīmoliem un par ievērojami zemākām cenām," skaidro Saimons Roleders (Simon Rohleder), starptautiski atzīsts eksperts outlet konceptu tirdzniecības centru attīstīšanā un viens no "Olimpia" projekta partneriem.
Pirmajā iepirkšanās centra "Olimpia" projekta kārtā plānots atvērt aptuveni 8000 kvadrātmetru lielu outlet tirdzniecības platību ar kopumā 30 veikaliem, kas piedāvās pasaulē atpazīstamu un kvalitatīvu modes un sporta zīmolu produkciju no to ražotnēm. Vienlaikus tiks saglabāta arī esošā pirmā stāva koncepcija ar pārtikas un citu pirmās nepieciešamības preču un pakalpojumu tirdzniecības vietām. Plānots paplašināt arī ēdināšanas zonas piedāvājumu.
"Factory outlet centru veiksmes priekšnosacījums ir plašas tirdzniecības telpas, liels iedzīvotāju skaits tuvumā un tas, ka apkārtnē nav citu līdzīga mēroga outlet centru. Par labu Rīgai un iepirkšanās centram "Olimpia" ir visi iepriekš minētie kritēriji, kā arī "Olimpia" stratēģiskā atrašanās vieta –gājiena attālumā no Vecrīgas, pa ceļam uz lidostu un ostu, viegli sasniedzama gan pilsētniekiem, gan pilsētas viesiem. Ņemot vērā, ka Rīga atrodas visu Baltijas valstu centrā, sagaidām lielu pircēju interesi no visa Baltijas valstu reģiona," uzsver S. Roleders.
"Esam pārliecināti par projekta izdošanos, jo atšķirībā no iepriekšējiem mēģinājumiem outlet centru atvēršanā Baltijas valstīs, sekmes nodrošinās jau esoša tirdzniecības centra ēka, īpašnieku iesaistīšanās projekta attīstīšanā, kā arī spēcīga vietēju un starptautisku ekspertu komanda, ar lielu pieredzi mazumtirdzniecībā un outlet konceptu izstrādē," uzsver S. Roleders.
Iepirkšanās centra "Olimpia" attīstības projektu pārrauga BPT, sadarbībā ar Eiropas pieredzējušākajiem outlet konceptu izstrādātājiem "Rohleder Lumbyretail" un "SJ-International Outlet Solutions", arhitektu biroju no Lielbritānijas Holder Mathias Architects PLC un nekustamo īpašumu kompāniju "Latio".
Par factory outlet konceptu
Outlet industrijas aizsākumi meklējami jau vairāk nekā 100 gadus senā pagātnē ASV, bet pirmie outlet tirdzniecības centri tika izbūvēti pagājušā gadsimta 70tajos gados. Šādi tirdzniecības centru tipi kļuvuši populāri arī Eiropā. Parasti outlet tirdzniecības centri ir izvietoti pilsētas nomalē ar labu redzamību garāmbraucošajiem satiksmes līdzekļiem un labu satiksmes infrastruktūru līdz pat trīs stundu brauciena attālumam.
Outlet industrijā šobrīd vērojama strauja izaugsme, jo arvien vairāk ražotāju vēlas sadarboties ar mazumtirgotājiem, lai rastu vispiemērotākos veidus savu preču noietam. Veiksmīgam outlet centram raksturīgi trīs elementi – labas kvalitātes zīmolu preces ar stabilu piegādes kanālu, preces par izdevīgām cenām (parasti par 30-70% zemākas nekā cenas veikalos), kā arī patīkama iepirkšanās vide.
Ražotāju outlet konceptam priekšrocības ir iespēja pārdot savas preces bez mazumtirgotāja starpniecības, vienlaikus saglabājot zīmola vārdu tirdzniecības vietas nosaukumā. Zīmola vērtība tiek saglabāta, palielinot tirgus daļu un zīmola atpazīstamību. Savukārt pircēju galvenais ieguvums ir pārliecība, ka preces atbilst oriģinālajiem zīmoliem, preču kvalitāte un ievērojami zemākas cenas.
Par MAPIC 2013
MAPIC ir lielākā ikgadējā starptautiskā mazumtirdzniecības konference, kas pulcē visus ievērojamākos Eiropas mazumtirdzniecības industrijas pārstāvjus. Trīs dienu laikā dažādu semināru, lietišķo tikšanos un izstāšu laikā tiek dibināti kontakti starp nekustamo īpašumu attīstītājiem, mazumtirgotājiem un preču ražotājiem, lai tālāk attīstītu visa veida mazumtirdzniecības platības, outlet centrus, atpūtas un ēdināšanas zonas, kā arī citus ar mazumtirdzniecību saistītus objektus.